Danmarksturneringen 3.runde. Resultater.

Så er 3.og afgørende runde i Danmarksturneringen 2024 overstået, og igen i en weekend, hvor vejret viste tænder, med en meget kraftig vind!

Der var mere at spille for, for nogle af holdene, mens andre havde målsætninger om, blot at ville vinde en match i denne sæson.

2.div Herrer. Med kun en match i weekenden, var sejren søndag med overbevisende 14-4 over Himmerland, vigtig for at holdet kunne holde 2. pladsen i pulje. Holdet forbliver dermed i 2.div.

3.div Herrer. Gik ind til den 3.spillerunde med kun et 1 point, og en 4.plads i puljen. Det lykkedes holdet at hive en sejr hjem på hjemmebane med 7-5 over Åbybro, men dette var dog ikke nok til at ændre stillingen i puljen, og derfor rykker holdet desværre ned i 4.div til næste sæson.

5.div Herrer. Holdet var i samme situation som 3.div holdet, de gik ind til weekenden som sidst i deres pulje med kun en vunden match, og 2 point. Vinden blæste heller ikke holdets vej denne weekend, og taber begge deres matche, og rykker derfor ned i kval rækken.

2.div Damer. Holdet gik ind til den afgørende runde placeret på en delt 1.plads med Hammel. Lørdagens meget tætte match, gik dog ikke til Dronninglunds fordel, og holdet måtte se sig besejret af Volstrup med 5-4. Dermed var chancen forpasset for at vinde puljen, og måske var luften gået lidt af ballonen, for holdet taber stort på udebane 9-0 til Hammel. Holdet havde dog efter 2.spillerunde sikret sig at forblive i 2.div, så weekendens resultat ændrer ikke på dette!

Kval. Damer. Med et ret nyt sammensat kval Dame hold denne sæson, med flere spillere, der aldrig har spillet hulsspil før, har det været en svær sæson for holdet. Holdet gik ind til weekendens eneste match, som sidst i puljen og ingen vundne matche, men stadig med fuld optimisme.

Holdet er i deres match mod Aalborg snublende tæt på en sejr, hvor de to afgørende matche afgøres på hul 18, men holdet taber desværre 5-4. Holdet forbliver i kval rækken, men har allerede nu fået mere erfaring og blod på tanden, og det bliver spændende at se den videre udvikling i sæson 2025.

Kval Senior. Holdet gik ind til 3.spillerunde som nr.2 i puljen, kun 2 point efter Sæby, og havde dermed en realtistisk mulighed for at kunne vinde puljen. Holdet vinder lørdag 8-5 over Hjørring, mens Sæby taber deres match, og dermed er stillingen lige på point. -Dermed skal det afgøres i matchen søndag på vores hjemmebane mod netop Sæby, hvem der bliver vinder af puljen! Dronninglund lukker sæsonen af med en overbevisende sejr på 10-3, og skal dermed videre og spille om oprykning til 3.div.  Godt spillet og tillykke!

Er man interesseret i at bakke holdet op og se oprykningsspillet, spilles der i Kalø d. 14. september 2024.

Kval Veteran. Holdet lå inden den sidste spillerunde på en 4.plads i puljen, med kun 2 point. Men holdet vandt først lørdag 7-6 over Hirtshals hjemme, og igen søndag 7.5-5.5 i Løkken. Dermed ender holdet med at blive nr.2. i puljen, med kun 1 point mindre end nr.1. Tillykke!

Dette var årets resultater for Danmarksturneringen 2024.

Vi vil gerne takke for opbakningen, både til de frivillige, der er med til at afvikle turneringerne på hjemmebane, og til dem der kommer og følger holdene på banen.

Vi håber igen på stor opbakning til Danmarksturneringen sæsonen 2025.